489476565619005

 

 

FOCUS EN AANDACHT

Ik was altijd goed georganiseerd maar nu komt er niets meer uit mijn handen.

;

“That the birds of worry and care fly over your head, this you cannot change, but that they build nests in your hair, this you can prevent.”

―Chinees spreekwoord—

Wil je weten hoe hoog jouw stressniveau is?
In een paar minuten doe je de stresstest. Een test die gebaseerd is op neurowetenschap.

Focus en aandacht

Herken je dat er duizend-en-één gedachten door je hoofd spoken en het je niet lukt om rust te vinden? Je staat ermee op en gaat er weer mee naar bed. Doordat je zoveel aan je hoofd hebt, lukt het je niet om gefocust te blijven. Je pakt van alles aan, maar je bent voortdurend afgeleid. En uiteindelijk houd je aan het eind van de dag een onbevredigend gevoel over. Het kan zijn dat je veel piekert en je je zorgen maakt. Het kan ook zijn dat je je ook lichamelijk onrustig voelt. Je voelt je misschien leeg en hebt geen energie meer.

Wanneer je veel onrust in je hoofd hebt en het je niet lukt deze rust geregeld terug te vinden, is de kans groot dat je vermoeid raakt, slecht slaapt of niet uitgerust wakker wordt. In het ergste geval krijg je stressklachten. Het ergste is dat het je niet lukt om de goede ideeën die je hebt, vorm te geven en je niet presteert zoals je zou willen presteren.

Wat er aan de hand is, is dat je informatie en impulsen niet goed kunt verwerken. De oorzaak daarvan kan complex zijn. Het kan zijn dat je al een tijd een te zware belasting hebt. Je hebt al een tijd niet meer de rust kunnen vinden. Het kan ook zijn dat je in de loop van je leven een patroon hebt ontwikkeld om je gevoel uit te schakelen en in je hoofd bent gaan zitten. Er kunnen genetische factoren een rol spelen zoals bij ADD of ADHD, waardoor je niet goed kunt filteren. Ook kunnen leerproblemen zoals dyslexie, dyscalculie en Non-verbal Learning Disabilities (NLD) een rol spelen.

Hoe vind je weer focus en aandacht

Wat veel mensen niet weten is dat rust of focus niet iets is wat je met je hoofd doet, maar juist een heel fysieke aangelegenheid is. Feitelijk geeft jouw geest een signaal aan je lichaam dat er stress is, dat er redenen zijn om je zorgen te maken. Je verstoort daarmee de natuurlijke balans en de verwerking van informatie. De eerste stap is dus de balans tussen lichaam en geest te herstellen en beter te luisteren naar de signalen van je lichaam. Mindfulness en neurofeedback kunnen je daarbij helpen. Het is wetenschappelijk bewezen dat zowel mindfulness als neurofeedback je helpen om meer focus te krijgen. BrainMirror combineert deze twee methoden. Daarnaast heeft onderzoek ook aangetoond dat Neurofeedback uitstekend werkt bij ADD en ADHD. En kan het in combinatie met supplementen zorgen voor een vervanging van de pillen.

Ik was altijd goed georganiseerd maar nu komt er niets meer uit mijn handen.

;

“That the birds of worry and care fly over your head, this you cannot change, but that they build nests in your hair, this you can prevent.”

―Chinees spreekwoord—

Focus en aandacht

Herken je dat er duizend-en-één gedachten door je hoofd spoken en het je niet lukt om rust te vinden? Je staat ermee op en gaat er weer mee naar bed. Doordat je zoveel aan je hoofd hebt, lukt het je niet om gefocust te blijven. Je pakt van alles aan, maar je bent voortdurend afgeleid. En uiteindelijk houd je aan het eind van de dag een onbevredigend gevoel over. Het kan zijn dat je veel piekert en je je zorgen maakt. Het kan ook zijn dat je je ook lichamelijk onrustig voelt. Je voelt je misschien leeg en hebt geen energie meer.

Wanneer je veel onrust in je hoofd hebt en het je niet lukt deze rust geregeld terug te vinden, is de kans groot dat je vermoeid raakt, slecht slaapt of niet uitgerust wakker wordt. In het ergste geval krijg je stressklachten. Het ergste is dat het je niet lukt om de goede ideeën die je hebt, vorm te geven en je niet presteert zoals je zou willen presteren.

Wat er aan de hand is, is dat je informatie en impulsen niet goed kunt verwerken. De oorzaak daarvan kan complex zijn. Het kan zijn dat je al een tijd een te zware belasting hebt. Je hebt al een tijd niet meer de rust kunnen vinden. Het kan ook zijn dat je in de loop van je leven een patroon hebt ontwikkeld om je gevoel uit te schakelen en in je hoofd bent gaan zitten. Er kunnen genetische factoren een rol spelen zoals bij ADD of ADHD, waardoor je niet goed kunt filteren. Ook kunnen leerproblemen zoals dyslexie, dyscalculie en Non-verbal Learning Disabilities (NLD) een rol spelen.

Hoe vind je weer focus en aandacht

Wat veel mensen niet weten is dat rust of focus niet iets is wat je met je hoofd doet, maar juist een heel fysieke aangelegenheid is. Feitelijk geeft jouw geest een signaal aan je lichaam dat er stress is, dat er redenen zijn om je zorgen te maken. Je verstoort daarmee de natuurlijke balans en de verwerking van informatie. De eerste stap is dus de balans tussen lichaam en geest te herstellen en beter te luisteren naar de signalen van je lichaam. Mindfulness en neurofeedback kunnen je daarbij helpen. Het is wetenschappelijk bewezen dat zowel mindfulness als neurofeedback je helpen om meer focus te krijgen. BrainMirror combineert deze twee methoden. Daarnaast heeft onderzoek ook aangetoond dat Neurofeedback uitstekend werkt bij ADD en ADHD. En kan het in combinatie met supplementen zorgen voor een vervanging van de pillen.

Wil je weten hoe hoog jouw stressniveau is?
In een paar minuten doe je de stresstest. Een test die gebaseerd is op neurowetenschap.

Dankzij de training heb ik weer de goede, sterke eigenschappen van mijzelf terug kunnen vinden.

Lees de hele review van Tineke hier

Meer weten over de aanpak van BrainMirror